24HCD2015 – Mädänneenä Heränneen Geishan Mu(i)stelmat

 

Niin se taas vierähti tämänvuotinenkin 24 tuntia sarjakuvaa-päivä. Piirtäjiä Imatralla oli parhaimmillaan noin 14, eli hieman vähemmän kuin viime vuonna. Raju flunssa-aalto verotti osallistujia ilmeisesti muuallakin. Mutta eipä se mitään, leppoisaa oli näinkin.

Tämän vuoden sarjakuvaan asetin itselleni seuraavia tavoitteita:
– Mahdollisimman paljon kokeiluja sivu- ja ruutusommittelujen kanssa.
– Mustien pintojen käyttämisen treenaaminen, usein tulee nojattua aivan liikaa ääriviivaan. – – lyijykynällä koko tarinan luonnostelu ja suunnittelu alusta loppuun ja vasta sitten tussaamaan. Aiemmin olen piirtänyt suoraan tussilla.

Muutaman fuskauksen tein sivut skannattuani. Sivulla kaksi käänsin yhden ruudun oikeinpäin, sillä piirsin sen originaalin ylösalaisin. Se tuntui hyvältä idealta sillä hetkellä, mutta ei oikeasti toiminut lainkaan. Lisäksi yhdeltä sivulta korjasin harmilliseen paikkaan lentäneen mustepisaran pois. Kaikki muut roiskeet saivat jäädä.

Perinteeksi muodostuneeseen tapaan tein sarjakuvalle myös etu-ja takakannen.

24HCD2015_MHGM_kansi 24HCD2015_MHGM_s1 24HCD2015_MHGM_s2 24HCD2015_MHGM_s3 24HCD2015_MHGM_s4 24HCD2015_MHGM_s5 24HCD2015_MHGM_s6 24HCD2015_MHGM_s7 24HCD2015_MHGM_s8 24HCD2015_MHGM_s9 24HCD2015_MHGM_s10 24HCD2015_MHGM_s11 24HCD2015_MHGM_s13 24HCD2015_MHGM_s14 24HCD2015_MHGM_s15 24HCD2015_MHGM_s16 24HCD2015_MHGM_s17 24HCD2015_MHGM_s18 24HCD2015_MHGM_s19 24HCD2015_MHGM_s20 24HCD2015_MHGM_s21 24HCD2015_MHGM_s22 24HCD2015_MHGM_s23 24HCD2015_MHGM_s24 24HCD2015_MHGM_xx_takakansi

Matopeliä Sienimäellä

Worms Armageddon on edelleenkin TAUTISEN KOUKUTTAVA ja kiroiluun intouttava bailupeli. Jossain vaiheessa kesällä sitä tuli taas pelattua porukalla enemmän kuin lääkäri määrää. Kentät tuntuivat harmillisen pieniltä, mutta onneksi ( kenen muka!?) niitä voi tehdä itse lisää.

Koska New York, San Francisco, Lontoo ja sen sellaiset on videopeleissä NIIN NÄHTY,
tein oman versioni IMATRASTA.

Kaupungin markkinointi- ja brändäysvastaavat, sekä rikkaat videopelifirmat, ottakaa vain rohkeasti yhteyttä, olen palkattavissanne.

Täältä löydät ohjeet miten pääset itse pelaamaan kenttää: http://worms2d.info/Colour_map

Imatra_xxx_minimpi_mini_v2b

 

Härötilpehöörin maaginen vetovoima

Narautin itseni verekseltään ja olin jo laittaa tämän Facebookiin. Ryhdistäydyin, joten blogiin päätyy hän. (FB on muuten kaikkein tehokkaimmin romuttanut vuosien varrella tämän blogin päivittämistä, syyttäkää siis Zuckerbergiä ja sen kavereita.)

Sarjakuvia tehdessä tulee usein piirrettyä saman kohtauksen moneen kertaan ja sitten tavallisen ja digipaperin nurkat ovat täynnä erilaisia pikkuluonnoksia ja muita kokeiluja.
Usein ne myös näyttävät paljon kiinnostavammilta kuin lopullinen teos.
Ohessa muutama sellainen tällä hetkellä työnalla olevasta sarjiksesta.

 

susipala

 

Clippaava mangusti ja Mokakuun lumo

 

 

 

 

Saas nähdä syntyykö bloggaamiseen taas uutta kipinää pitkästä aikaa.
Viikonloppuna on jälleen 24HCD, joten myöhään sunnuntaina tai viimeistään maanantaina ilmestynee tänne tämänvuotinen suoritukseni, mitä ikinä siitä sitten taas tuleekaan.

Pyrin myös osallistumaan Inktoberiin, mutta päivittäin en ajatellut kuvia laittaa nettiin. Kolmen päivän välein voisi olla sopivampaa.

Hankin alkuviikosta Manga/Clip Studio 5 Pron koska sen sai halvalla ja väittivät sivellinmoottorin olevan Fotaria huomattavasti edistyneempi. No se osoittautui täysin todeksi! Värittäminenkin on ennenkokemattoman miellyttävää. Tämä viikko on mennyt asetuksia viritellessä, sillä hyvistä puolistaan huolimatta on Studiossakin vielä paljon toivomisenvaraa. Alla hieman testailua:

testailua29_9